Sectorul tehnologiei financiare (FinTech) evoluează mai rapid ca niciodată, iar metodele bancare tradiționale au început să fie înlocuite cu soluții digitale. Se dorește simplificare plăților din toate punctele de vedere; mai rapid și cu mai puține comisioane, lucru care este convenabil atât pentru companii, cât și pentru consumatori.
Băncile par să fie un pic în urmă în ceea ce privește tehnologia finanțelor digitale, iar cum companiile din domeniul FinTech continuă să lanseze noi și noi trenduri importante, este foarte probabil ca numărul consumatorilor care migrează în această direcție să crească în anul 2023. În același timp, se așteaptă și o creștere a parteneriatelor companiilor din e-commerce cu furnizorii de servicii FinTech inovatoare.
În continuare, vom prezenta 4 aspecte cheie pe care se va focusa industria tehnologiei financiare în următorul an.
Cumperi acum, plătești mai târziu
Buy Now, Pay Later sau BNPL este un serviciu de împrumut rapid, care a căpătat o mare amploare la nivel internațional în ultimii 5 ani. Inițial, serviciile BNPL au fost utilizate pentru a diviza plata unor articole de mare valoare, însă ulterior au început să pătrundă și în magazinele de haine, în rândul precum și în multe alte domenii. Acest serviciu a fost introdus și în țara noastră anul trecut și s-a dovedit a fi un real succes. 55% dintre consumatorii care au fost chestionați pentru un studiu de piață autohton și-au manifestat interesul față de acest tip de finanțare rapidă. Prin urmare, atât comercianții, cât și consumatorii devin din ce în ce mai interesați de acest serviciu. Specialiștii preconizează că până în anul 2026, aproape un sfert dintre achizițiile online vor fi efectuate prin BNPL.
Diversificarea metodelor de plată
Sectorul tehnologiei financiare a evoluat într-un ritm amețitor în ultimii 5 ani, iar metodele bancare tradiționale încep să fie înlocuite cu diverse soluții digitale, în încercarea de a face tranzacțiile mai rapide și mai avantajoase, atât pentru business-uri, cât și pentru consumatori. Astăzi, consumatorii online sunt obișnuiți să plătească folosind anumite metode cu care s-au obișnuit. De exemplu, în industria jocurilor video, utilizatorii aleg deseori să plătească folosind PayPal, în timp ce Skrill și alte mijloace digitale similare sunt populare în rândul utilizatorilor de poker online. În sectorul mobile, Google Pay și Apple Pay sunt lideri detașați. Cert este că o parte dintre utilizatorii vor renunța la un produs dacă nu pot folosi o metodă de plată cu care sunt deja obișnuiți, așa că diversificarea a devenit o prioritate pentru business-urile din online.
Carduri virtuale
Odată cu dezvoltarea băncilor digitale, specialiștii se așteaptă ca în anul 2023, popularitatea cardurilor virtuale să continuă să crească. Căutările pentru Revolut au crescut cu 143% în ultimii 5 ani: această bancă digitală primește 1,3 milioane de căutări lunar, la nivel global. În aceeași perioadă, pe Google Trends s-a înregistrat o creștere de 216% a cătărilor pentru termenul „card virtual”. Cardurile virtuale se află în frunte unei revoluții în ceea ce privește gestionarea cheltuielilor în cadrul companiilor, pentru că oferă un plus de securitate, rapiditate și control. De exemplu, fiecare angajat are un card unic, așa că superiorii pot vedea cât, cum și unde a cheltuit fiecare angajat. De asemenea, este foarte ușor de alocat buget diverselor echipe și de a limita achizițiile, astfel încât să nu se depășească niciodată baremul stabilit pentru un anumit interval de timp.
Articole wearables contactless
Internetul obiectelor (IoT), prin intermediul numeroaselor accesorii de tip wearables, le permite consumatorilor să efectueze plăți rapide și comode, motiv pentru care a început să reprezinte un factor de interes major în sectorul FinTech. Astăzi, pe lângă smartphone-uri, consumatorii pot efectua plăți și cu ajutorul brățărilor și al ceasurilor inteligente, printre altele. Inelele inteligente se numără printre obiectele care câștigă din ce în ce mai mult teren, înregistrând o creștere de 180% la nivel global în acest an. Tendința se va amplifica în anul 2023, iar odată cu dezvoltarea acestei nișe, companiile FinTech vor avea acces la mult mai multe informații despre clienți și astfel, vor putea să ia decizii de business mult mai informate.