Republicanii din casa alba introduc o factura de transport de 400 de miliarde de dolari ca o alta optiune pentru infrastructura

Nu Rata

Republicanii au introdus miercuri o factura de transport pe 5 ani, 400 miliarde dolari , care directioneaza nivelurile istorice de finantare catre autostrazi, poduri si sisteme de tranzit.

Proiectul de lege vine pe fondul discutiilor in curs intre saptamana aceasta intre Casa Alba si republicanii din Senat cu privire la planurile lor de infrastructura concurente.

Proiectul de lege prezentat miercuri reprezinta o a treia optiune potentiala pentru finantarea infrastructurii, una mai concentrata decat planul de la Casa Alba sau planul republicanilor din Senat.

,,Proiectul nostru de lege se axeaza pe infrastructura de baza care ajuta la deplasarea oamenilor si a marfurilor prin comunitatile noastre in fiecare zi, reduce birocratia care sustine constructia proiectului si pune resursele in mainile statelor si localnicilor nostri cu cat mai putine siruri atasate posibil”, a declarat Rep. Sam Graves, din Missouri, membru clasament al Comitetului Camerei pentru Transporturi si Infrastructura si sponsor principal al proiectului de lege.

Spre deosebire de propunerile prezentate in prezent de catre Casa Alba si republicanii din Senat, proiectul de lege al lui Graves nu este o legislatie independenta. Mai degraba este o reautorizare a actualului proiect de lege de cinci ani pentru finantarea transportului, care expira pe 30 septembrie.

Legislatia lui Graves, cunoscuta sub numele de Transportul de suprafata avansat prin Reform, Technology & Efficient Review Act sau STARTER Act, ar spori banii pentru proiectele de transport de suprafata cu o treime, sau aproximativ 100 de miliarde de dolari.

Dar nu ar aborda alte cateva elemente de infrastructura pe care le abordeaza planurile independente atat ale democratilor, cat si ale republicanilor din Senat, precum banda larga, transportul in masa, proiectele de apa si aeroporturile.

Dincolo de acestea, planul lui Biden ar include, de asemenea, miliarde in plus pentru a finanta cercetarea si dezvoltarea, scolile si statiile de incarcare a vehiculelor electrice.

Planul Republicanilor din Camera propune, de asemenea, sa cheltuiasca mult mai putin decat propunerea lui Biden, Planul de locuri de munca american de 2,3 trilioane de dolari sau contraoferta republicanilor din Senat, care se ridica la aproximativ 570 miliarde de dolari.

,,Pe masura ce procesul de examinare a legislatiei privind infrastructura avanseaza, sunt nerabdator sa vad aceste propuneri sa devina parte a unui efort bipartisan robust – la fel cum presedintele continua sa solicite”, a spus Graves.

Biden a spus ca vrea sa ajunga la un acord de compromis cu republicanii cu privire la infrastructura. Pentru a face acest lucru, el pare sa fie dispus sa grupeze elementele ,,infrastructurii dure” ale planului sau american de locuri de munca intr-un proiect de lege separat, daca acest lucru inseamna ca ar putea trece cu sprijin bipartisan.

Dar republicanii s-au opus planului de infrastructura al lui Biden, denuntand atat pretul sau, cat si cresterea propusa a ratei impozitului pe profit pe care Biden ar folosi-o pentru a-l plati.

Planul de contraoferta GOP s-ar limita la infrastructura dura si ar fi platit pentru utilizarea unui mix de taxe de utilizator, fonduri de ajutor pentru coronavirus refolosite si parteneriate public-private.

In urma unei intalniri saptamana trecuta cu Biden, un grup mic de senatori republicani s-a intalnit marti cu negociatorii de la Casa Alba pentru a continua sa lucreze la un acord de infrastructura bipartisan.

Un purtator de cuvant al Casei Albe a declarat ulterior ca echipa lui Biden a fost ,,incurajata” de discutii, iar Casa Alba va urmari senatorii mai tarziu in aceasta saptamana.

Republicanii au mai spus ca intalnirea cu usile inchise a fost productiva. „Am vorbit despre modalitatile prin care puteti ajunge la unele surse netraditionale de venit”, a declarat senatorul Roy Blunt, din Missouri, care a participat la discutii. ,,Cum faceti lucruri precum parteneriate public-private, poate cateva mile parcurse [vehicul] si un fel de incarcare a vehiculelor pe vehiculele electrice.”

Intrebarea cu privire la modul de incorporare a vehiculelor electrice in finantarea traditionala a infrastructurii a aparut saptamana aceasta ca un punct de blocare neasteptat in cadrul discutiilor.

Republicanii insista asupra faptului ca orice proiect de lege bipartisan include o taxa sau o taxa pentru soferii de vehicule electrice, care nu platesc taxele pe gaz care finanteaza Fondul fiduciar federal pentru autostrazi.

Cu toate acestea, democratii insista asupra faptului ca orice proiect de lege final include si bani pentru a instala sute de mii de noi statii de incarcare pentru vehicule electrice in toata tara.

Biden a petrecut ziua marti in Michigan la o fabrica Ford Motors care produce vehicule electrice, cu o zi inainte ca Ford sa lanseze oficial primul sau camionet complet electric F-150. Lansarea a marcat o etapa importanta pentru a face vehiculele electrice mai atragatoare pentru consumatorii americani, care de obicei prefera masinile mai mari decat cumparatorii din Europa si Asia.

,,Planul american de locuri de munca este un plan guler albastru pentru a reconstrui America”, a spus el. ,,Si avem nevoie de producatori de automobile si alte companii pentru a continua sa investeasca aici in America si sa nu profite de avantajele investitiilor noastre publice si sa extinda productia de vehicule electrice si baterii in strainatate”.

Recente