SEO si SEM: Ce este, diferente si strategii pentru site-ul tau

Nu Rata

Daca sunteti in cautarea unei formule care sa va permita sa cresteti traficul web pentru a aduce mai multi vizitatori si potentiali clienti in magazinul sau afacerea dvs. virtuala, cu siguranta ar trebui sa includeti urmatoarele doua variabile in formula mentionata: SEO si SEM.

Dar stii ce inseamna SEO si SEM? Ai auzit de importanta lor? Stii cum poti folosi acesti doi piloni importanti ai marketingului digital in afacerea ta? Pe langa raspunsul la aceste intrebari, vrem sa te invitam sa citesti acest articol, astfel incat sa intelegi cateva dintre strategiile pe care le poti folosi daca vrei sa cresti vizibilitatea si traficul afacerii tale virtuale.

Sa incepem prin a spune ca SEO si SEM sunt doi termeni care provin din engleza si inseamna, respectiv, Search Engine Optimization si Search Engine Marketing. Citeste mai multe informatii despre optimizarea seo si avantajele ei accesand acest link: https://fluier.ro/.

Ce este SEO: sens de baza

Plecand de la traducerile termenului pe care tocmai le-am vazut, putem spune ca semnificatia SEO contine doua cuvinte cheie: optimizare si pozitionare. Din acest motiv, putem spune ca SEO este procesul prin care se urmareste optimizarea continutului unui site web cu scopul de a realiza o pozitionare naturala (organica) a respectivului continut in motoarele de cautare . Cu alte cuvinte, SEO este ceea ce permite continutului site-ului dvs. sa apara in partea de sus a rezultatelor unei anumite cautari.

Pentru a intelege mai bine acest concept, dorim sa va impartasim o referinta vizuala. De exemplu, daca doriti sa deschideti un magazin dropshipping si cautati informatii pe Google folosind expresia „cum se creeaza un magazin dropshipping”, este posibil sa observati ca in rezultatele cautarii sau SERP. Am optimizat continutul uneia dintre paginile noastre tocmai pentru a raspunde la aceasta intrebare:

Cu alte cuvinte, am optimizat continutul in asa fel incat una dintre paginile noastre sa apara ca primul rezultat al cautarii dvs. pe Google. Acest lucru este destul de important, mai ales daca se tine cont de faptul ca primele rezultate ale cautarii sunt cele care capteaza majoritatea clicurilor utilizatorilor.

Inainte de a continua sa vedem semnificatia SEM, merita remarcat un lucru important. In ciuda faptului ca SEO este in general legat de motoarele de cautare, realitatea este ca toate eforturile care se depun astazi la nivelul SEO sunt indreptate spre castigarea vizibilitatii in Google intrucat acesta este, de departe, cel mai important motor de cautare care exista.

Acum ca stim ce este SEO, este timpul sa examinam cealalta variabila din formula noastra de pozitionare online.

Ce este SEM: sens general

Cuvantul cheie pentru a intelege semnificatia SEM este marketing. De fapt, SEM se refera la o strategie de marketing online care are ca scop preluarea spatiilor platite oferite de un motor de cautare cu scopul de a castiga vizibilitate si de a monopoliza traficul unei anumite piete tinta .

Dar despre ce spatii de plata vorbim? In termeni simpli, ne referim la reclamele pe care le gasesti atunci cand faci o cautare pe un motor de cautare precum Google. Sa vedem un exemplu de SEM ca sa intelegeti mai bine.

Sa presupunem ca doriti sa cumparati ochelari Ray-ban Aviator Classic. Pentru a face acest lucru, decizi sa mergi pe Google si sa faci o cautare folosind urmatorul termen: „ray ban aviator classic”. Daca te uiti la rezultatele cautarii, s-ar putea sa realizezi ca unele reclame care corespund strategiei SEM a diferitelor companii apar in partea de sus:

In imaginea de mai sus, puteti vedea ca rezultatele cautarii SEM apar in partea de sus a paginii, in timp ce rezultatele SEO apar sub anunturi. Odata ce utilizatorul face clic pe prima reclama care apare din magazinul Ray-ban, va ajunge la urmatoarea pagina:

Tinand cont de tot ce am spus inainte, putem spune ca SEO este un proces care vizeaza obtinerea de trafic prin rezultate naturale de cautare. Dimpotriva, SEM este o strategie care consta in obtinerea de trafic prin achizitionarea de reclame pe motoarele de cautare . Desi sunt lucruri diferite, SEO si SEM cauta sa atinga acelasi scop: monopolizarea traficului!

Mai aveti indoieli cu privire la ce sunt SEO si SEM? Nu va faceti griji! In continuare vom pune acest proces de optimizare alaturi de aceasta strategie de marketing printr-o analiza in care vom evidentia principalele diferente dintre SEO si SEM.

Diferentele dintre SEO si SEM

Inainte de a analiza principalele diferente dintre SEO si SEM, este important sa retineti ca acesti termeni nu sunt nici noi, nici fixati. De fapt, de aproximativ 20 de ani acesti termeni s-au transformat si au evoluat odata cu toate schimbarile care au avut loc in lumea virtuala.

Dintre lucrurile care s-au schimbat, de exemplu, putem evidentia faptul ca pana nu demult, SEO era incorporat ca parte a SEM. Cu toate acestea, aceasta viziune s-a schimbat si astazi SEM este inteles aproape exclusiv ca o strategie de cautare platita prin reclame.

Din acest motiv, putem incepe prin a spune ca principala diferenta dintre SEO si SEM consta in faptul ca SEM este o strategie de cautare platita, in timp ce SEO este o strategie de cautare organica si naturala . Cu toate acestea, exista mult mai multe diferente intre SEO si SEM pe care am dori sa le rezumam cu urmatoarea imagine:

In sfarsit, merita mentionat ceva important. A spune ca SEO este un proces „gratuit” nu este in intregime adevarat decat daca esti un expert SEO sau un profesionist in marketingul de continut. Desi nu vei plati pentru publicitate si costurile vor fi mai mici decat cele ale pozitionarii SEM, cu siguranta va trebui sa angajezi serviciile profesionale ale cuiva care stie sa pregateasca si sa optimizeze continutul la nivel SEO.

SEO si SEM in marketing digital

Dupa cum am vazut anterior, SEO si SEM sunt doua componente fundamentale ale marketingului digital care va permit sa monopolizati traficul pe care doriti sa il aduceti pe site-ul dvs. Pentru a consolida aceasta idee, dorim sa va impartasim cateva date care speram sa va ajute sa intelegeti importanta pozitionarii SEO si SEM.

Importanta pozitionarii SEO si SEM

De ce este important SEO?

Am spus deja ca pozitionarea SEO este importanta pentru ca te ajuta sa fii in fruntea rezultatelor motorului de cautare. Dar de ce este atat de important sa fii primul in aceste rezultate? Raspunsul este foarte simplu: clicuri!

Pentru a intelege mai bine acest lucru, va invitam sa vedeti urmatorul grafic care arata ce au expus mai multe studii cu privire la numarul de clicuri primite de primele 10 rezultate de cautare pe Google:

Dupa cum puteti vedea, primul rezultat al cautarii primeste mai mult de 30% din clicurile utilizatorilor, in timp ce 75% dintre clicurile utilizatorilor tind sa se concentreze pe primele 5 rezultate SERP.

Cu alte cuvinte, daca o pagina de pe site-ul dvs. apare in prima pozitie a unei cautari care genereaza 100 de clicuri pe zi, inseamna ca din acele 100 de clicuri cel putin 30 vor fi pentru dvs., ceea ce reprezinta o sansa foarte buna de conversie pentru dvs.

Mai aveti indoieli cu privire la importanta pozitionarii SEO? Va lasam urmatoarele cifre si concluzii extrase dintr-un studiu realizat de BrightEdge:

  • 51% din traficul primit de un site web provine din cautarea organica.
  • Pozitionarea SEO este de 10 ori mai eficienta decat retelele sociale.
  • 40% din venit provine din trafic organic.

De ce este important SEM?

In timp ce pozitionarea SEO ne ofera clicuri care se traduc in trafic, pozitionarea SEM obtine trafic printr-o vizibilitate mai mare. Mai jos este o lista cu cateva dintre motivele care ne ajuta sa intelegem importanta SEM in cadrul unei strategii de marketing digital:

  • Sursa de profitabilitate . Potrivit Google, fiecare dolar care este investit in AdWords se traduce in doi dolari de venit.
  • Optimizarea palniei de vanzari . Anunturile banner sunt legate de pagini care ajuta la impingerea mai eficienta a traficului prin canalul de vanzari.
  • Trafic imediat si consistent. Cu o strategie SEM in vigoare, traficul este imediat si constant.
  • Piata tinta optimizata. Spre deosebire de pozitionarea SEO, pozitionarea SEM va permite sa ajungeti mai precis pe piata tinta. Cu alte cuvinte, cu o strategie SEM buna vei putea accesa un trafic mult mai selectat si cu un potential de conversie mai mare.
  • Vizibilitatea mobila. Peste 300.000 de aplicatii mobile afiseaza in prezent reclame Google, ceea ce face din pozitionarea SEM un instrument excelent de vizibilitate pe mobil.

Dupa cum puteti vedea, exista multe motive care valideaza astazi importanta pozitionarii SEO si SEM. Cu toate acestea, fiecare dintre ele are punctele sale tari si slabe. Sa vedem care sunt.

    Sfaturile de mai sus sunt doar o mica parte din multele lucruri pe care va trebui sa le faceti daca doriti sa va optimizati strategia de pozitionare SEO si SEM. Cu toate acestea, speram ca ati ajuns la sfarsitul acestui articol cu ​​o idee buna despre ceea ce implica si inseamna SEO si SEM. Daca doriti sa aflati mai multe despre acest subiect, va invitam sa va abonati la blogul nostru si sa explorati intreaga selectie de continut pe care o avem pentru a va imbunatati strategia de marketing. Inveseleste-te!

    Recente