Cum sunt pedepsiți profesorii frauduloși?

Nu Rata

Pentru ca elevii sunt cei care trebuie sa invețe o lecție și, oricum, ei sunt singurii vinovați de neștiința lor, ei sunt și singurii pedepsiți pe masura. Ce daca un profesor poate face la fel de multe și la fel de urate ca un elev?
Singura pedeapsa pe care i-o dam este aceea de a-i lua dreptul de a participa in comisiile de examen, deci de a-l scuti de o grea bataie de cap pentru doar 50 de lei, bani pe care ii caștiga mult mai ușor din meditații. Dar ce sa faci cu sumele acelea, nedeclarate, care au dus la comportamentul deviat al acestora? Familie mare, remunerație mica, gasesc ei un om in minister care sa le șopteasca, total intamplator, subiectele pentru proba de a doua zi, cat sa nu ramana saracii corupți cu punga goala.

Acesta este cazul a 5 cadre didactice bucureștene care au fost prinse cu ocaua mica, dand mai mult decat facea. Reprezentanții Inspectoratului Școlar al Municipiului București au anunțat urmatorul lucru: „Putea sa fie aplicata mai bine metodologia de examen. Am descoperit lucrari identice in anumite centre de examen, dupa reevaluarea lucrarilor (…) Nu ne-au pacalit pe noi, au pacalit scoala. (…) Daca la prima sesiune de bacalaureat procentul de promovabilitate in Capitala a fost de aproximativ 42%, iar cel mai mare procent de promovabilitate, respectiv de peste 80%, s-a inregistrat la filiera teoretica, e nevoie de un calcul simplu pentru a vedea cum stam cu liceele teoretice. Discrepantele sunt foarte mari.”

Dar de!, ca dascal, te doare uneori inima sa vezi ca elevii tai, in ciuda orelor minunate pe care le-ai ținut, s-au ocupat doar cu flencanitul de semințe, motiv pentru care nu pot indruga un lucru decent. Și cum BAC-ul nu-i un examen tocmai de ici, de colo, incerci sa-i scoți, ca ți-or face și ei un bine cand s-or vedea trecuți. Așa ca, supraveghere video au ba, daca vrei sa treci BAC-ul, o poți face. Urmand o cale mai simpla, cea a mituirii profesorului. Caruia oricum nu i se intampla nimic grav, e doar suspendat din comisiile viitoare, pana se stinge valva și directorii pot invoca uitarea pentru renumirea așa grabnica. Desigur, exista și scuze mai frumoase, chiar decente – e recesiune, nu mai sunt profesori, avem nevoie și de cei care ne duc și școala, și elevii, pe culmile gloriei. Mi se pare insa nedrept ca, deși aplica aceleași strategii ca politicienii, profesorii nu se aleg cu mare lucru. Propun sa se dea o lege prin care toți cei care știu sa fure discret și sa nu fie descoperiți decat a nșpea zi dupa razboi, sa fie trecuți la rangul de subsecretari de stat, cat sa primeasca și ei o paine din care sa se sature.

Inspectoratul Școlar a avut insa o alta soluție, mult mai puțin inspirata, parerea mea, caci de munca le da tot elevilor, celor care ar putea, in aceste vremuri grele, sa invețe și ei o meserie de viitor de la chiar dascalii lor. Așa ca ISMB propune urmatoarele: „Pentru a evita discrepantele intre rezultatele obtinute de elevi pe parcursul anilor de studiu si rezultatele de la examenele nationale, testele initiale gandite de Ministerul Educatiei reprezinta una dintre solutii pentru a avea rezultate reale, care sa ateste locul real al elevilor. Disciplinele nominalizate de Ministerul Educatiei si la care elevii vor trebui sa sustina evaluarea nationala sunt, intr-un fel sau altul, cele la care vor da examen la sfarsitul clasei a VIII-a sau a XII-a. Aceasta evaluare va fi reluata la sfarsitul celui de-al doilea semestru, pentru a stabili progresele inregistrate, si nu pentru a face ierarhii cu copii buni si copii slabi.”

Soluție nebuneasca, aș zice la prima gandire, dar am toata increderea in elevi și in profesori ca vor gasi ei o cale s-o scoata la capat, desigur, in niciun caz sorescian.

Recente