Brooke Shields despre anuntul ei controversat al lui Calvin Klein din 1980: „Am fost naiva. Nu am vazut o nuanta sexuala”

Nu Rata

Buna, sunt Brooke Shields si cred ca trebuie sa vorbim despre reclamele Calvin Klein. Cu acea fraza incepe videoclipul pe care actrita americana Brooke Shields (New York, 56 de ani) l-a realizat impreuna cu editia americana a revistei Vogue pentru a o revizui, timp de aproape 10 minute, pe cea care in anii optzeci a devenit una dintre cele mai iconice reclame ale momentului, atat de mult incat sta in imaginatia populatiei timp de patru decenii.

Asadar, Shields era o actrita foarte tanara de 15 ani, care si-a petrecut intreaga copilarie jucand roluri mici si cu o frumusete care taie respiratia spectatorilor si revarsa inocenta. Dar reclama a devenit celebra tocmai datorita unui amestec de puritatea lui Shields si a unui punct de erotism de care ea, asa cum spunea atunci si insista acum, nu a fost niciodata constienta.

Brooke Shields, adolescenta, in campania Calvin Klein.

„Vrei sa stii ce se intampla intre mine si Calvinii mei? Nimic”, a fost fraza pe care adolescentul a rostit-o si care a trecut posteritatii. Spotul de televiziune pentru cowboy a fost regizat de Richard Avedon, in prima incursiune a renumitului fotograf in acea lume. „Cineva din echipa lui Calvin a contactat-o ​​pe mama mea si, practic, ea a spus: „Deci vrei sa pun niste blugi si sa fiu intr-o reclama?””, isi aminteste ea. „Cand aveam 15 ani, practic, nu intelegeam de ce Calvin devenea reprezentantul spiritului vremurilor sale. Mai mult, Richard Avedon s-a apropiat de mine si de mama mea si a spus: „Uite, fac o serie de anunturi foarte speciale”.

Potrivit actritei, in spatele a tot ceea ce se aflau „jocuri de cuvinte, referinte istorice sau literare foarte specifice, se afla un discurs intelectual” care ghida reclamele. „In timpul inregistrarii, nimeni nu a avut voie sa intre in platou. Cred ca pentru Avedon a fost prima sa incursiune in lumea publicitatii. Cred ca eram nervos, asteptarile erau foarte mari si era multa presiune. Asa ca am facut multe, multe, multe preluari. Coregrafia a fost specifica si intentionata. Fiecare bucata mica.” Dar ea asigura ca aceasta incredere a facut-o sa se simta „mandru” ca au avut-o si ca a devenit parte din acel spirit al vremurilor al carui simbol Calvin Klein devenise.

Ceea ce a luat-o pe nepregatite a fost boom-ul care a urmat si cand au inceput sa interzica spotul in diferite locuri. „Paparazzii si publicul au strigat la mine, au strigat la mama mea: „Cum ai putut? Totul mi s-a parut foarte ridicol”, isi aminteste actrita. Ea mai admite ca in niciun moment nu s-a considerat ca aceasta intrebare a avut un aspect evident erotic. „Am fost naiv, nu m-am gandit la asta. Nu credeam ca are legatura cu lenjeria intima. Nu am vazut nicio conotatie sexuala. L-am comparat cu sora mea: nimic nu se opune intre mine si sora mea. Ceea ce a fost un soc pentru mine a fost ca m-au mustrat pentru un „ah, stiai ca asta se va intampla, asa credeai”. Eram fata, eram naiva, eram foarte protejata, eram o tanara foarte izolata, intr-o bula pe care mama o proteja din exterior.

De altfel, insasi Shields a vazut ca presa a continuat sa o atace pentru asta, a hartuit-o cu intrebari despre sexualitate, modestie, corporalitate, cand avea doar 15 ani, cand, spune ea, a ajuns sa aiba un body dublu pe platou. din The Blue Lake, filmat in acelasi an. „A existat o lipsa de asociere cu ceea ce am experimentat”, spune ea. „Au inceput asa, respectandu-ma pentru ca eram tanar, dar apoi au fost foarte condescendenti si apoi ai vazut ca au scapat de sub control. Nu au vrut raspunsul meu pentru ca m-au tot intrebat acelasi lucru si nu au fost interesati de raspunsul meu. Era de genul: „Nu, nu m-am gandit la nimic din toate astea”, explica el despre modul in care au insistat asupra sexualitatii reclamei. „Mama mea era complet inconfortabila in fata camerelor. Eram noi impotriva lumii.”

Astazi, viziunea lui este putin diferita de toate acestea. Ea recunoaste ca a existat intr-adevar o parte sexuala in tot ceea ce a trecut neobservat si de care ea, pe platoul de filmare, nu era constienta. „La 56 de ani pot sa ma intorc si sa ma uit la aparatul de fotografiat si sa spun: e adevarat, ei maresc mai intai pe organele genitale si apoi pana la fata, este adevarat. Dar sexul s-a vandut de la inceputul timpurilor. Pe fiecare coperta pe care am fost vreodata, indiferent daca aveam 15 ani sau orice varsta, exista intotdeauna ceva in look.” In plus, ea explica ca a devenit ceva ca noua mireasa a Americii: „Am fost virgina, am fost virgina pentru totdeauna dupa aceea. Si asta a devenit lucrul de care oamenii s-au atras pentru ca eram sincer sa nu-mi pierd virginitatea. Intotdeauna am crezut ca este cea mai faimoasa si celebra fecioara din lume”, explica ea,

Cu toate acestea, pentru ea bilantul ramane pozitiv si crede ca Calvin Klein a fost inteligent cu tonul campaniei, forma, continutul si alegerea ei si a lui Avedon. Pentru ea, acea reclama va fi mereu acolo: a facut-o sa creasca si sa fie cine este. „Pe de o parte, nu cred ca pot scapa de ceea ce am facut in anii optzeci; dar pe de alta parte am facut atatea lucruri la care nici nu am fi visat… Acum exista o asimilare a sexualitatii pe care evident ca nu am avut-o la 15 ani. […] Am fost foarte protejati de toate acestea si sunt recunoscator ca am fost in nevinovatia mea, pentru ca am iesit relativ nevatamata”, isi aminteste el. De fapt, Shields dezvaluie ca l-a intervievat recent pe Calvin Klein pentru un program de radio si ca, de asemenea, i-a spus ca a fost un soc personal si profesional urias care „l-a pus pe harta intr-un mod foarte diferit, ceea ce si-au dorit.” „Mi-a spus: „Mi-ai schimbat cursul vietii si cariera. Si i-am spus: „Ei bine, l-ai schimbat si pe al meu. Am fost la momentul potrivit si la locul potrivit.”

Recente