5 greseli de copywriting SEO pe care ar trebui sa le evitati

Nu Rata

Copywriting-ul este un element crucial al fiecarei strategii SEO. Continutul de inalta calitate este ceea ce va ajuta sa va pozitionati si sa va diferentieze site-ul de toate celelalte site-uri existente. Deci, veti dori sa faceti copywriting SEO in mod corect. De preferinta fara a face greseli fatale. Vrei sa stii ce sa nu faci cand scrii o copie SEO? Sa aruncam o privire la cinci greseli de copywriting SEO de evitat!

Te lupti cu mai multe aspecte ale copywriting-ului SEO? Nu-ti face griji! Va putem invata sa stapaniti toate fatetele, astfel incat sa stiti cum sa scrieti o copie minunata care sa se claseze. 

1. Nu incepe cu cercetarea cuvintelor cheie

Copywritingul SEO incepe intotdeauna cu cercetarea cuvintelor cheie. Acum, poate fi tentant sa sari peste aceasta sarcina consumatoare de timp si sa o renunti, dar asta iti poate afecta serios sansele de a te clasa! Puteti scrie o multime de continut extraordinar, dar daca nu este optimizat pentru a se clasa pentru termeni realisti de cautare pe care oamenii ii folosesc de fapt, nu va va ajuta deloc. Asadar, acordati-va intotdeauna timp sa va ganditi la termenii pentru care doriti sa fiti gasit. Luati in serios cercetarea cuvintelor cheie, cu siguranta va da roade.

2. Uitand de intentia de cautare

Inainte de a incepe sa scrieti, pe masura ce va cercetati cuvintele cheie, este, de asemenea, esential sa va uitati bine la intentia de cautare. Trebuie sa aveti o idee clara despre tipul de intentie care se afla in spatele cuvintelor dvs. cheie. Oamenii ar putea cauta informatii, un anumit site web sau ar putea dori sa cumpere ceva. De ce este importanta intentia de cautare pentru copywriting SEO? Ei bine, de exemplu, daca scrieti o copie persuasiva, orientata spre vanzari pentru un cuvant cheie care are doar intentie informationala (mai degraba decat tranzactionala), sansele sunt ca nu va veti clasa. Pur si simplu nu vei raspunde nevoilor celui care cauta. Sau, chiar daca va clasati, probabil ca vizitatorii vor pleca instantaneu pentru ca cauta alte tipuri de continut. Nu vrei asta! 

Solutia: pe masura ce faceti cercetarea cuvintelor cheie, analizati SERP-urile, astfel incat sa aveti o idee despre intentia din spatele expresiilor cheie pe care le vizati. Scrieti-va continutul in consecinta, gandindu-va la scopul textului dvs., la tonul vocii, la lungimea si la chemarea la actiune, de exemplu. 

3. Nu folositi sinonime

Motoarele de cautare din zilele noastre sunt incredibil de inteligente: inteleg ca unele cuvinte pot avea semnificatii identice sau similare. Foloseste asta in avantajul tau! Nu va umpleti textul cu aparitii inventate ale expresiei cheie de focalizare exacta. In schimb, asigurati-va ca utilizati sinonime ale expresiei cheie. Nu numai ca va va ajuta sa evitati repetarea – ceea ce face textele plictisitoare si greu de citit – dar va veti creste si sansele de a va clasa pentru cuvintele cheie conexe!

Pe scurt: nu faceti greseala de a neglija sinonimele si cuvintele cheie sau expresiile cheie aferente. Stiati ca Yoast SEO face optimizarea pentru sinonime si cuvinte cheie asociate mult mai usoara? Pluginul Yoast Premium gaseste expresia cheie de focalizare, chiar daca cuvintele apar intr-o ordine diferita in aceeasi propozitie. In plus, va permite sa optimizati textul pentru sinonime si fraze cheie de focalizare aferente. Asta face ca pluginul (aproape) la fel de inteligent ca Google. Cred ca adevarata greseala aici este ca nu obtineti Yoast SEO Premium 😉 .

4. Nu va ganditi la perspectiva utilizatorului

Ceva care de multe ori merge prost in copywriting SEO: continut care este scris doar din punctul de vedere al proprietarului site-ului, fara a lua in considerare utilizatorul. Nu e de mirare, deoarece este foarte greu sa uiti tot ce stii si sa te pui in locul utilizatorului tau. Cu toate acestea, este important sa incerci! Veti realiza in curand ca utilizatorului dvs. nu ii va pasa cu adevarat de jargonul dvs. legat de produs sau de ce credeti ca produsul dvs. este minunat sau de postarea dvs. de blog interesanta. Vor sa stie ce problema a lor veti rezolva sau ce vor obtine citind postarea dvs. de pe blog.

Iata doua exemple scurte pentru a va face o idee despre diferenta:

  1. Am lansat Yoast SEO 12.X! Este plin de remedieri de erori, asa ca credem cu adevarat ca ar trebui sa actualizati. 
  2. Cea mai recenta versiune a Yoast SEO, 12.X, este aici pentru tine! Este timpul sa actualizati, astfel incat sa beneficiati de cea mai buna experienta a pluginului.

Care dintre cele doua va atrage cel mai mult, ca utilizator? Probabil este al doilea, nu? Ganditi-va la asta cand va scrieti propria copie SEO!

Concluzia: nu face greseala de a neglija perspectiva vizitatorului tau in copia ta SEO. Aceasta include si scrierea prea mult „eu” sau „noi” in continutul dvs. Fa-l despre utilizatorul tau, nu despre tine!

5. Scrierea textelor ilizibile

O greseala finala de copywriting SEO pe care oamenii o fac adesea este aceea ca scriu postari greu de inteles. O ocazie uriasa ratata! Daca va asigurati ca este usor pentru toata lumea sa inteleaga mesajul textului dvs., va deschideti continutul pentru un public larg. De aceea, scrierea unui text clar si lizibil este o parte considerabila a strategiei dvs. de copywriting SEO. Oamenii ar trebui sa poata intelege ce vrei sa le spui. Daca creati o copie care este usor de inteles, oamenii vor fi mai putin inclinati sa paraseasca site-ul dvs. Ar putea chiar sa doreasca sa citeasca urmatoarea postare.

Stim ca scrisul este greu. Dar exista lucruri pe care oricine le poate acorda atentie pentru a scrie un text frumos si clar. Nu folosi prea multe propozitii lungi. Evitati sa folositi multe cuvinte dificile. Daca scrieti pentru mai multe regiuni, verificati daca nu ati facut confuzii. Verificati daca structura textului dvs. este clara. Pluginul Yoast SEO va ajuta cu analiza de lizibilitate, care include scorul de usurinta de citire Flesch. Si exista si alte instrumente care va ajuta sa scrieti texte placute de citit, cum ar fi Hemingway. Asadar, nu mai exista scuze pentru a nu scrie un text minunat si usor de citit!

Concluzie despre greselile de copywriting SEO

Greselile de copywriting SEO sunt facute atunci cand oamenii se concentreaza prea putin pe calitatea textelor lor si se zgarcesc la pregatire. Dar clasamentele tale vor plati in curand pretul… Asa ca asigura-te ca fiecare text are o idee originala, o poveste, care este bine gandita, luand in considerare vizitatorii site-ului. Si, copia dvs. ar trebui sa fie placuta si usor de citit. Este multa munca, dar Yoast SEO te poate ajuta sa mergi pe drumul cel bun! Si, daca copywritingul tau incepe sa arate bine, poti verifica alte greseli SEO comune!


Recente