Pandemia provoaca o crestere cu 15% a serviciilor de curatenie specializate

Nu Rata

In ciuda faptului ca infectiile cu Covid-19 au scazut, se mentine apelul la consolidarea masurilor de igiena

Calitatea serviciilor si noua Lege privind subcontractarea si inregistrarea ca furnizor de servicii specializate (REPSE), a permis ca cererea de servicii de curatenie specializata, din cauza pandemiei de Covid-19, sa creasca intre 15 si 20 la suta si continua sa creasca .

Acest lucru se datoreaza faptului ca practicile de igienizare, dezinfectia periodica, controlul capacitatii, filtrele sanitare si igiena in spatiile riscante sunt mai necesare ca niciodata, avand in vedere reactivarea companiilor si entitatilor guvernamentale si incorporarea lucratorilor acestora in activitatile de munca.

Si desi numarul infectiilor cu Covid-19 scad in majoritatea entitatilor tarii, pandemia SARS-CoV-2 continua, iar Ministerul Sanatatii (SSa) isi mentine apelul de a consolida masurile de igiena.

Mexicul ramane a patra tara cu cele mai multe decese din cauza Covid-19, doar dupa Statele Unite, Brazilia si India, conform numarului Universitatii Johns Hopkins, a reamintit directorul national al Facilitatii de Servicii la EULEN Mexico Group, Victor Higueras.

El a afirmat ca serviciile de dezinfectie nu trebuie doar sa fie specializate si certificate, dar ca trebuie utilizate substante durabile din punct de vedere ecologic, dovedite stiintific si aplicate de cate ori este necesar pentru a garanta siguranta companiei, a personalului si a clientilor acesteia.

Desi majoritatea serviciilor s-au inchis la inceputul pandemiei, incetul cu incetul, cererea de curatenie profesionala a crescut in spitale, birouri, spatii publice si private, precum si in industriile agroalimentare si auto, unde s-au specializat muncitorii Eulen.

„Raspandirea Covid-19 a generat aparitia a numeroase companii nereglementate, care, in fata oportunitatii de a oferi acest tip de servicii si de a raspunde cererii in crestere, s-au anuntat si au lucrat in sector fara a avea certificarile, cunostintele si personalul expert in campul”, a comentat Jocelyn Vega, director national al Departamentului de Curatare, din acelasi Grup Eulen.

Insa calitatea serviciilor si noua Lege a Subcontractarii, a beneficiat firmele specializate si a dus la inchiderea altora care nu respectau reglementarile sau cu angajatii acestora sa-i inregistreze ca angajati formali cu toate beneficiile legii: IMSS si Infonavit si inregistrati-va ca Furnizori Specializati de Servicii (REPSE).

„Aceasta garanteaza clientilor ca este un serviciu de calitate. Suntem furnizori de servicii specializate care isi ingrijesc personalul, il instruiesc si le asigura toate echipamentele necesare precum uniforme, masti, masti de fata, cizme antiderapante, de care au nevoie au grija de sanatatea lor si pot efectua dezinfectii”, a explicat Victor Higueras.

El a comentat ca uneori clientii cauta sa plateasca preturi mai mici, „dar in scurt timp revin la noi, pentru ca in acest moment, problema curatarii si dezinfectarii, nu poti risca”.

Si ambii specialisti sunt de acord ca munca de zi cu zi a personalului de curatenie a fost reevaluata si ca serviciul Eulen Group se extinde si include si altele, precum adaptarea si distribuirea spatiilor functionale, sprijinul in productia horticola in medii urbane, dezinfectia vehiculelor si spatiile riscante, monitorizarea igienei, renovarea si filtrarea aerului.

El a amintit ca la inceputul anului 2020 a fost o lovitura foarte puternica pentru economia tuturor, dar pe masura ce timpul a trecut si am ajuns in 2021, cererea de servicii de curatenie a crescut intre 15 si 20%.

„Pe o piata internationala scufundata in incertitudine din cauza pandemiei, aceasta crestere este excelenta. Capacitatea de reactie la inceputul pandemiei, noile instrumente de lucru, documentatia si dezvoltarea care a sustinut substantele chimice utilizate, metodologia, educatia si protocoalele de lupta. Covid-19, a fost diferenta de crescut”, a spus Higueras.

Recente