Cu siguranta aceasta indoiala merita o pozitie in top 10 intrebari frecvente despre Facebook Ads. Partea negativa la intrebarea cat timp ar trebui sa ruleze o campanie este ca nu exista un raspuns exact. Ca de multe ori in viata, raspunsul este „depinde”.
Pentru a nu prelungi aceasta intrare mai mult decat este necesar, sa trecem la subiect.
Cuprins
- 1 Durata unei campanii depinde de rezultatele obtinute
- 2 Factori cheie pentru a opri o campanie Facebook Ads
- 2.1 Public accesibil
- 2.2 Impactul publicitatii pe utilizator
- 2.3 CTR al reclamelor
Durata unei campanii depinde de rezultatele obtinute
Cel mai evident raspuns nu este 3 zile, 1 saptamana sau 2 luni. O campanie ramane activa atata timp cat este capabila sa-si atinga obiectivul. Daca cauti clienti potentiali pentru mai putin de 1 euro si ai deja activa campania de mai bine de 3 luni, atunci vom continua. Daca in 24 de ore vedem deja ca contactele nu sunt realizate sau ca costul creste vertiginos, atunci trebuie sa punem frana acum. Asa de usor.
Factori cheie pentru a opri o campanie Facebook Ads
In afara de obiectivele clar masurabile (vanzari, clienti potentiali etc.), o campanie cu Facebook Ads poate avea ca scop si obtinerea recunoasterii marcii si a brandingului .
Public accesibil
Mai putin inseamna mai mult atunci cand definim publicul la care dorim sa ajungem. Daca caut campanii de durata mai mare (mai mult de 1 saptamana), segmenteaza in asa fel incat sa ajunga la peste 50.000 de persoane fara a depasi 100.000.
In cazul in care stau intre 1.000 si 10.000, sunt clar ca durata maxima pe experienta este de obicei intre 24-48 de ore . Aceasta se poate prelungi putin in cazul schimbarii complete a reclamelor (imagine si text) astfel incat publicul sa il perceapa ca pe ceva nou si efectul obositor sa fie mai mic.
Impactul publicitatii pe utilizator
In cazul expus unor audiente mici accesibile, durata medie este atat de scurta, deoarece am afectat rapid toti utilizatorii din segmentare. Cu fiecare afisare suplimentara pierdem eficacitatea si probabilitatea de a interactiona cu acesta scade infinit. Acest lucru se poate intampla si cu un public tinta mai larg, atata timp cat cheltuielile zilnice sunt mari. Prin urmare, datele de impact per utilizator sunt una de luat in considerare atunci cand luati decizia de a opri sau continua o campanie. In cazul meu , atunci cand anuntul depaseste raportul de 1,6-1,7, de obicei ia decizia de a opri.
CTR anunt
Cand cautati un efect de branding , rata de clic pe anunturi (CTR) este de asemenea relevanta. Acesta este, de asemenea, un indicator pentru a arata daca generam implicare , deoarece doar clicurile pe linkul catre site-ul nostru nu sunt luate in considerare.
O scadere a CTR este, de obicei, un indicator inainte de cresterea costului pe inregistrare in campaniile care au ca scop captarea clientilor potentiali . Pentru un studiu exhaustiv, raportul de clicuri este o data de luat in considerare pentru a continua sau a opri o campanie.
Dupa cum am indicat la inceput, durata campaniilor pe Facebook este ceva foarte relativ . Unele pot fi active luni de zile, iar altele doar 24 de ore. Ceea ce trebuie sa fii clar este ca de obicei au o data de expirare pentru ca intr-un timp relativ scurt vom fi afectat publicul, asa ca trebuie sa te opresti si sa repornesti pentru a nu pierde eficacitatea. Ceea ce determina pana la urma durata sunt obiectivele atinse, marimea publicului tinta si bugetul zilnic. In cele din urma, cel mai bun mod de a sti cat timp ar trebui sa fie activi este sa treci de la teorie la practica. Este cel mai bun si cred ca singurul mod de a te descurca cu adevarat cu subiectul…